woensdag 28 januari 2015

Review: receptenboek Action

Een tijd geleden kocht in bij de Action een receptenboek waar jezelf de recepten in kan schrijven. Omdat ik het zelf erg handig vind wil ik jullie dit leuke receptenboek laten zien. 

Het is een map met verschillende tabbladen (starters, salades, main course en desserts). Achter elk tabblad zitten witte velletjes met lijntjes. Hier kun je de bereidingstijd, ingrediënten en de instructies op schrijven. Ik heb een aantal velletjes naar voren gehaald zodat ik daar recepten op kan schrijven die niet achter een tabblad passen. Zo maakte ik laatst worstenbroodjes maar bij welke categorie hoort die?

Wat ik erg fijn vind ik dat elk velletje in een plastic hoesje zit. Zo kan je de velletjes makkelijk uit de map halen om erop te schrijven en blijven ze schoon terwijl je aan het koken bent. Daarnaast heeft elk tabblad een soort vakje waarin je losse aantekeningen in kunt bewaren. Ook erg handig!

Het receptenboek is er in meerdere varianten (de inhoud is hetzelfde). Ik koos voor de blauwe variant met een mooie food foto op de voorkant. De harde kaft zorgt ervoor dat de blaadjes binnen in goed beschermd blijven.

Het enige minpunt is dat er maar weinig velletjes in zitten. Achter elk tabblad zitten vijf velletjes (dat betekend dus vijf gerechten per categorie), dat vind ik niet heel veel. Gelukkig zit er een ringband in waardoor je gemakkelijk papier kunt toevoegen door er twee gaatjes in te prikken. Maar dat ziet er natuurlijk minder mooi uit!

Toch raad ik iedereen aan dit boekje te kopen als je van koken/bakken houdt! Op deze manier kan je je lievelingsgerechten die je van internet haalt gemakkelijk bewaren.


Kende jij dit receptenboek al?

Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten