dinsdag 10 februari 2015

Hot in foodland: eten achter de webcam

Geld verdienen door achter de webcam te eten. Ja dat kan echt! Park, een meisje uit Zuid-Korea stopte met haar baan als consultant zodat ze meer tijd had om te eten. In Azië zie je het steeds vaker, een opkomende trend. 

Zou jij geld betalen om naar iemand te kijken die van alles naar binnen werkt? Ik in ieder geval niet. Naast dat ik er zelf honger van zou krijgen lijkt het me oer saai. Daar komt nog eens bij dat Aziaten vaak nogal onsmakelijk eten (naar mijn idee). Toch krijgt Park het voor elkaar om mensen te laten betalen terwijl zei haar noedelsoep naar binnen slurpt. Het schijnt dat ze ongeveer 6500 euro per maand verdient.





Park zit elke dag ongeveer 3 uur achter haar webcam te eten. Ze heeft heel veel bakjes voor zich staan met allerlei verschillende gerechten. Ze praat wat, steekt af en toe een lepel naar de webcam alsof ze jou een hapje geeft en voor de rest zit ze gewoon te eten. Volgens Park heeft het geen seksuele betekenis, de meeste bezoekers zijn mensen met een streng dieet of mensen die zich eenzaam voelen. Ik zie het al voor me, een eenzame man die tijdens het eten tegenover zijn laptop gaat zitten zodat hij het gevoel heeft dat hij samen met Park eet. Best grappig haha! Daarnaast zegt Park dat mensen die een streng dieet volgen het fijn vinden om haar zoveel te zien eten omdat ze het zelf niet mogen. Dit vind ik nogal raar, ik zou er juist extra honger van krijgen en de neiging hebben om zelf ook te gaan eten. Maar dat kan aan mij liggen!

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het niet erg zou vinden om dit baantje te hebben. Eten moet ik toch elke dag dus als ik er dan ook nog geld mee zou verdienen is dat mooi meegenomen. Benieuwd hoe Park haar baantje eruit ziet? Bekijk dan dit filmpje.



Liefs,
Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten